Woensdag ging ik op excursie met school naar Enschede!

We vertrokken 's ochtends om kwart over 8.. veel te vroeg natuurlijk, moest vroeger uit bed en dus minder slaap. Ik was gelukkig wel op tijd.
Na ongeveer een uur en een kwartier waren we in Enschede. 
Als eerste ging ik met mijn groep naar het: nationaal reisopera. Als eerste kregen we een korte uitleg over wat het precies inhield.


Toen kregen we een rondleiding door het gebouw. We kwamen op plekken waar het decor werd gemaakt, waar pruiken en waar alle schmink wordt bedacht. De meneer die ons de rondleiding gaf lied ons ook 2 schetsen zien van hoe een decor eruit kon zien en een kostuum.


Ook kwamen we langs de plek waar de opslag van kostuums was. Daar heb ik mijn ogen uitgekeken, wat een kleren! Echt 2 rekken hoog en wel 6 of 7 rijen achter elkaar aan. Ook waren er nog 4 rijen met alleen maar schoenen. HEMEL!


Er stonden op een plek ook een paar namaak hoofden, herkennen jullie de 2e van boven toevallig?
Hij heeft uitgelegd hoe die hoofden precies worden gemaakt en dat dat nog niet zo makkelijk is. Ook vertelde hij hoe pruiken worden gemaakt en hoe iemand bijvoorbeeld een kaal hoofd kan krijgen. Ik vond dat wel het interessants.


En als laatste heeft die man nog een nep wond gemaakt!


Daarna hadden we een korte pauze van 3 kwartier. Ik heb met een paar meiden bij de bakker Bart gegeten en ik wou nog even snel de Claire's in waar ik 3 oorbellen heb gekocht (3 halen 2 betalen) en een ring. De ring is €5.95 de vleugel oorbellen waren €8.95 en de onderste 2 waren €4.95.


Toen gingen we naar de katholieke kerk en de synagoge in Enschede. We leerden veel over het geloof en het gebouw zelf. Het was best wel lang en daar wil ik jullie niet mee lastig vallen (;

Het was een zeer geslaagde dag en ik was super moe toen ik thuis kwam.
Ik heb me wel heel erg vermaakt!




Liefs Leanne




0 reacties: