Voor de mensen die het nog niet weten heb ik al meer dan een jaar last van me rug. Het hele verhaal vertel ik niet vaak en daarom leek me dit een goed moment.

Het begon ongeveer in december 2010. Toen kregen ik last van me rug. Ik kreeg steken als ik op een bepaalde manier zat. Toen sinds ongeveer maart 2011 denk ik begon ik er ook bij te hoesten en dat was een rede om de dokter te bellen. Ik zou 11 april naar de dokter moeten en in het weekend van 9 en 10 april werd ik ziek. 10 april werd er bij ons thuis een verjaardag gevierd en dat ging helemaal mis. Ik was de heletijd duizelig en aan de eind van de dag ben ik flauw gevallen.
De volgende dag ziek naar de dokter, gebracht door een collega van me moeder. Bij de dokter was een stage loper dus die ging mij eerst onderzoeken. De dokter vertrouwde het niet en ging mij nog extra onderzoeken. Door dat ik zo lang moest staan omdat de dokter mij moest onderzoeken viel ik weer bijna flauw bij de dokter en begon ik over te geven. Ik had een fixe longontsteking. Normaal zou je daar gewoon medicijnen voor krijgen maar omdat ik het niet binnen kon houden moest ik naar het ziekenhuis.
Eenmaal in het ziekenhuis moesten we naar de 3e verdieping mama zei: dan moet je waarschijnlijk hier blijven slapen. Ik vond het verschrikkelijk. Nou uiteindelijk in mijn kamer, moest er een infuus in me hand worden gedaan en mijn dokter kon dat niet zo goed dus moest die nog een keer over PIJNLIJK. Ik kreeg extra water binnen omdat ik niet genoeg dronk en later kreeg ik mijn medicijnen er ook door.
Er zijn niet zoveel dingen gebeurt in het ziekenhuis. Ben alleen nog een keer flauwgevallen toen ik terug kwam van de wc. En het infuus ging ineens heel raar zitten waardoor ik ging bloeden en moest het infuus nog een keer overnieuw worden gedaan. Sinds die hou ik niet meer van naalden. Ik lag wel op een hele gezellige kamer (: Mijn moeder was er van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Iedereen was in rep en roer want en moesten spulletjes voor mij gekocht worden enzo. Zondag ochtend moch ik dan eindelijk naar huis toe. Thuis ben ik nog 3 weken geweest, waardoor ik veel heb gemist, zoals de excursie naar Amsterdam. Ik was ook heel veel afgevallen. Ik woog nog maar 42 kilo, het was gewoon eng.
Nadat ik uit het ziekenhuis was had ik nog steeds heel erg last van me rug wat maar niet overging. Ik ben toen nog met spoed naar het ziekenhuis geweest om alles te onderzoeken. Weer bloedprikken enzo, maar ik had niks.
Doordat ik zoveel had gemist en er al niet zo goed voor stond ben ik niet overgegaan. Helaas.

Er ging een zomervakantie voorbij en in de zomervakantie had ik nauwlijks last van mijn rug. Maar na de zomervakantie kreeg ik weer heel veel last. Toen ben ik naar fysiotherapie gegaan. Die zei dat het mijn si-gewricht was. Veel geoefend en me rug was redelijk over. Maar toen was ik zo'n zukkel om van de trap te vallen en ik viel op mijn rug en alles begon weer van voor af aan. Toen ben ik naar de chiropractor en cesar therapie gegaan. Toen ging het opeens weer heel goed. De cesar therapie zei dat het aan mijn houding lag. Ik lette erop en het ging weer heel goed met mijn rug. Maar toen ineens kwam het weer langzaam terug.

Nou zijn we op het punt waar ik nu ben. Ik ben weer begonnen bij fysiotherapie. Maar ik heb nog steeds heel veel last. Het kost me veel energie want alles maakt het erger: lopen, zitten, staan, trap lopen en fietsen. En al die dingen doe je zowat de hele dag. School is zwaar. En dan nog dansen. Het aller liefste wat ik doen en ik kan het lang niet altijd doen door die stomme rug.

Sommige mensen snappen/begrijpen mij niet en dat maakt het alleen maar moeilijker. Ik hoop dat door dit verhaal alles wat duidelijker wordt en mensen wat meer begrip voor mij hebben!

0 reacties: