Hey lieve lezers,

Ik voelde me al een hele poos niet helemaal goed, maar ik wist nooit waarvan het kwam. Soms was het weg, maar het kwam regelmatig weer terug. Het gevoel wat niet uit te leggen. Een soort leeg gevoel, alsof je niet op je plek bent. Kennen jullie dat?




Ik dacht eerst dat het aan mijn nieuwe omgeving van. Ik studeer sinds september en daarbij is natuurlijk best veel verandert. Op kamers, nieuwe school, nieuwe studie en je moet dan alles zelf regelen. Dat is een hele omschakeling.

Ik had vooral het gevoel dat het door mijn studie kwam. Ik vond geen connectie met mijn studie. Ik hoorde allemaal mensen om me heen die alles wat we leerden vet interessant vonden en heel lang met hun huiswerk bezig waren, gewoon omdat ze het leuk vonden. Dit had ik absoluut niet. Ik vond de lessen niks en ging er met tegenzin heen.



Daarnaast miste ik mijn ouders enorm. Je moet in één keer erg zelfstandig worden, of naja,  ik moest snel zelfstandig worden. Thuis hoefde ik nooit iets te doen. Het enige wat ik moest was mijn kamer opruimen en zelfs dat deed ik niet. Ik moest nu ineens zelf eten koken, zelf boodschappen doen, zelf bekijken hoe ik het allemaal ging doen met geld en zo zijn er vast nog wel wat meer dingen.



Dit bleek het allemaal niet te zijn, het was het huis waar ik in woonde. Als eerste hadden wij een bijzondere man als huisbaas. Hij wou geen contract en alles waar we over belde was onze eigen schuld (zoals een scheur in het raam). Ik vond het moeilijk om hier mee om te gaan. Daarnaast waren mijn huisgenootjes en ik heel anders. Mijn huisgenootjes hielden enorm van feesten, nodigden vaak vrienden uit, gingen laat op bed en kwamen er laat weer uit. Dit paste niet echt bij mijn levensstijl. Als eerste moet ik altijd 8 uur slapen, anders word ik wakker met enorme rugpijn. Daarnaast houd ik van rust om me heen. Ik wist dit niet voordat ik op kamers ging. Ik houd er van van op mezelf te zijn en me eigen ding te kunnen doen. Dit kon niet.

Uiteindelijk barstte de bom tussen mij en mijn huisgenoten en heb ik ervoor gekozen om een andere kamer te gaan zoeken. Ik had het idee dat mijn huisgenoten geen rekening met mij wouden houden en dan is het niet leuk om daar nog te wonen. Ik heb een hele leuke kamer gevonden. Het is iets verder van school, maar hij is wel goedkoper en ik heb mijn eigen keukentje.



Sinds ik in deze kamer zit voel ik me zoveel beter. Ik had niet gedacht dat het zoveel zou schelen. Ik ga nu met plezier naar school en ik vind het niet erg om in Leeuwarden te zijn. In mijn vorige kamer ging ik zo snel mogelijk weer naar huis. Mijn huisgenootjes zijn super aardig, maar iedereen doet wel zijn eigen ding. Ik vind het heerlijk!



Wat ik hiervan heb geleerd is dat je niet iets moet doen waar je je niet goed bij voelt. Het kunnen zulke grote dingen zijn, maar ook kleine dingen. Onthoudt dit:

Doe alleen dingen waar je je goed bij voelt en als iets niet goed voelt: stop er dan mee en verwijder het uit je leven!

1 reacties:

Anoniem zei

Goed! Ik herken er wel wat dingen in.