Hey lieve lezers,

Vandaag is alweer de laatste dag van 2014. Vandaag wil ik jullie mijn voornemens van het afgelopen jaar gaan bekijken en ik wil jullie mijn nieuwe voornemens vertellen!



Hier kan je mijn blogpost van vorig jaar lezen over mijn voornemens van 2014. Mijn voornemens waren:
  1. Kamer opruimen
  2. Slagen
  3. Meer dansen
  4. Beter omgaan met mijn geld
Mijn kamer opruimen is nog altijd een issue. Ik ben nu weer bezig om mijn kamer op te ruimen. Het gaat goed, maar het is een heel karwei. Mijn kamer in Leeuwarden netjes houden gaat wel goed. Ik woon er nu 4 maanden en het is nog altijd netjes, schouderklopje voor mezelf!

Het is slagen is ook zeker weten gelukt. Ik heb mijn diploma en ik doe nu HBO.

Meer dansen is niet gelukt. Sinds ik op kamers zit dans ik nauwelijks meer. Ik wil het graag weer oppakken, maar zoveel als ik danste gaat me waarschijnlijk niet meer lukken. Ik wil nog zeker blijven dansen, omdat ik mijn emotie erin kwijt kan maar het gaat wel op een lager pitje.

Het beter leren omgaan met mijn geld is wel zeker gelukt. Sinds ik op kamers zit heb ik echt geleerd om met geld om te gaan. Je moet natuurlijk eten voor jezelf kopen en maken en ik moest mijn ouders ook nog terug betalen. Dit alles verloopt best soepel!



En nu mijn voornemens voor dit jaar:

Meer bewegen

Zoals je hierboven hebt gelezen dans ik een stuk minder. Ook is alles dichtbij, waardoor ik nooit ver hoef te fietsen. Dit kan ik merken aan mezelf. Daarom wil ik meer gaan bewegen. Ik wil onder anderen de beginners kalender van blogilates proberen, Ik ben heel benieuwd!

Keuze maken met school

Ik twijfel al sinds het begin aan mijn opleiding. Ik ga binnenkort bij de open dagen van Windesheim (Zwolle) en Hanze hogeschool (Groningen) kijken. Hier wil ik gaan kijken of ik een leukere en betere opleiding voor mij kan vinden. Kan ik die niet vinden, ga ik vrolijk door met de opleiding die ik nu doen. Kan ik wel iets beters vinden ga ik daar waarschijnlijk mee beginnen in september.

Propedeuse halen

Ik wil wel voordat ik eventueel een andere opleiding ga doen mijn propedeuse halen. Voor de mensen die niet weten wat dit is: zoals je op de middelbare school op toetsen voldoendes moeten hebben, moet je op het hbo een bepaald aantal punten halen om door te gaan. In het eerste jaar, met uitloop naar het tweede jaar, moet je je propedeuse halen. anders mag je niet verder met je opleiding.

Meer willen in plaats van moeten

Als ik dingen mezelf verplicht of andere mensen tegen mij zeggen 'je moet' dan krijg ik direct kriebels. Bij het woord 'moeten' gaat er op een over andere manier een knop om en doe ik alles behalve wat er moet. Nu zei mijn vader dat ik misschien een ander woord moet ga zoeken voor moeten, zodat ik het wel ga doen. Dit woord wordt willen. Probeer het zelf maar eens: is er iets wat je al heel lang moet van jezelf? Zeg nu eens in plaats van moet wil. Bij mij geeft dat direct een heel ander gevoel!

Lijstjes maken

Als ik ergens niet uit kom helpt het altijd bij mij om lijstje te maken, bijvoorbeeld door middel van voor- en nadelen of voors en tegens. Dit wil ik vaker gaan doen. Ik loop soms zo lang met iets in me hoofd en met alleen een lijstje kan het mij zoveel rust geven. Ik vergeet het gewoon te vaak.

Beter worden met mijn blog

Deze staat ongeveer elk jaar in mijn voornemens en het spreekt denk ik wel voor zich. Wel wil ik proberen om tevreden te zijn met de naam van mijn blog. Misschien is het je wel opgevallen dat mijn naam alweer is verandert. Ik twijfel zovaak. Nu twijfelde ik weer over de naam Bénéfique, omdat mensen niet weten wat het betekent. Leanne blogt is gewoon heel algemeen, maar wel persoonlijk omdat mijn naam erin zit!

Note: Toch mijn naam weer verandert. Het is een hele unieke naam en past toch wel, haha!




Wat zijn jullie voornemens?

Liefs Leanne

0 reacties: