Iedereen gebruikt zijn of haar agenda anders. Sommigen gebruiken op hun computer een agenda, sommigen gebruiken een dag agenda, sommigen gebruiken een week agenda, sommigen maken zelf een agenda en sommigen vinden een agenda maar onzin. Ik heb een agenda nodig, want anders vergeet ik alles! Ik wil graag aan jullie laten zien hoe ik mijn agenda gebruik en hoe ik hem invul!



Links onderin staat mijn agenda. De agenda komt van de v&d. Ik wou graag een agenda waarbij je een soort van kantlijn hebt, zoals je op de foto rechtsboven kan zien. Op het kleine stukje ervoor kan je dan tijden zetten bijvoorbeeld. Zo vind ik dat je heel gemakkelijk overzicht hebt.

Ik mag van mezelf alleen met een blauwe pen in mijn agenda schrijven. Zo houd ik beter overzicht. Ik schrijf het liefst met een vulpen of met een pen van de action. Op de foto rechtsonder liggen mijn 2 lievelingspennen helemaal rechts. Daarbij heb ik voor belangrijke dingen kleurtjes. Op de foto in het midden staat waar alles voor is maar ik zou het hier ook nog neerzetten:
  • Belangrijke dingen voor school schrijf ik met blauw en markeer ik met geel want ik vind een gele markeerstift goed opvallen en school is toch wel het belangrijkste.
  • Andere belangrijke dingen schrijf ik met blauw en markeer ik met oranje. Zo valt dit ook op maar weet ik dat het niet met school te maken heeft
  • De blauwe markeerstift heb ik eigenlijk nog maar 1 keer gebruikt. Ik had gedacht dat ik niet elk weekend naar huis zou gaan, maar tot nu toe ben ik nog elke keer naar huis geweest. Daarom hoef ik nog niet aan te strepen wanneer ik wel en niet naar huis toe ga, maar als dat wel nodig is kleur ik de dagen dat ik thuis ben met een blauwe markeerstift.
  • Als er blogpost of video's online moeten worden gezet schrijf ik dat met een roze pen. Zo weet ik wanneer alles online moet komen.
  • En als laatste geld dingen. Wanneer ik studiefinanciering krijg, wanneer ik iemand moet terug betalen, wanneer mijn huur moet worden overgemaakt. Al deze dingen schrijf ik met een groene stift.
Op de bovenste 2 foto's zie je een voorbeeld van hoe ik het opschrijf. Als laatste zie je de kleuren op een to do papiertje zijn geschreven. Per dag maak ik een to do lijstje op zo'n papiertje en plak ik hem in mijn agenda. Zo weet ik precies wat ik op een dag moet doen. Ook zet ik er bij hoelang ik denk dat ik er mee bezig ben. Zo weet ik hoelang ik bezig ben met mijn verplichtingen en hoeveel tijd ik dan over houdt voor mezelf.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Hoe gebruiken jullie je agenda?

Liefs Leanne

0 reacties: