Het heeft bij mij wel jaren geduurd voordat het mij eindelijk lukte om krullen te maken die bleven zitten. Omdat ik weet dat heel veel mensen hetzelfde probleem hebben, vertel ik wat bij mij helpt om krullen beter te laten zitten.




Tip 1: gebruik mouse voordat je gaat krullen

Deze tip wordt wel vaker gegeven. Op deze manier heeft je krul stevigheid en blijft die langer zitten. Voor mijn idee maakt het niet wat voor mouse je gebruikt, als je er maar eentje gebruikt. Je kan natuurlijk een speciale krul mouse kopen. Zelf gebruik ik vaak een volume mouse.

Tip 2: gebruik een krultang die goed warm wordt

Ik heb jarenlang een krultang gebruikt die heel langzaam warm werd en dan ook niet heel erg warm werd. Ik was dan een uur bezig om mijn haar te krullen en bleef het maar 3 uur zitten ofzo. Je hebt niet persé een dure krultang nodig. Die ik nu gebruik komt van de Lidl en was denk ik niet duurder dan 20 euro.

Tip 3: nivea haarspray

Overal waar ik las over tips voor krullen zeiden ze dat je Elnett haarspray moet gebruiken. Dus ik heel veel van die haarspray aangeschaft, helpt helemaal niks. Toen ik op een dag mijn elnett haarspray niet kon vinden, pakte ik die van nivea en ineens zaten mijn krullen er een hele dag in!

Tip 4: niet te grote plukken nemen

Ik kan nog zo de vorige 3 stappen gebruiken, maar als de plukken die ik krul te groot zijn is het er alsnog zo weer uit. Je haar is dan te zwaar, waardoor de krul er alsnog snel uitzakt.


Ik hoop dat deze tips je wat helpen. Heb jij nog een tip? Laat het weten!

Liefs Leanne

0 reacties: