Ik ben samen met een vriendin 4 daagjes naar Londen geweest en ik wou jullie laten zien wat we allemaal hebben gedaan!

Zondag 22 juni

Wij zijn zondag al weggegaan, want anders moesten we heel vroeg weg van huis en dan reed de trein nog niet. We zaten in het hotel wat boven vliegveld Eindhoven is gebouwd. We hadden er niet zoveel van verwacht, want de reviews waren niet heel positief. Toen we daar aankwamen bleek alles heel er mee te vallen. Het was een hele mooie kamer en we hadden fantastisch uitzicht.



Maandag 23 juni

We waren beide best wel zenuwachtig, want we ging beide voor de eerste keer vliegen. We moesten heel vroeg opstaan. Gelukkig waren we zo op het vliegveld. Alles ging goed en we waren mooi op tijd. Het vliegen viel me wat tegen. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik zo kon flauwvallen en ik werd er ook een beetje misselijk bij. Gelukkig duurde de vlucht niet zo lang. Vanaf het vliegveld in Londen werden we naar hartje Londen gebracht met de bus. Toen we daar aankwamen was het even zoeken en even wennen aan het systeem van de metro, maar we hadden het al gauw door. In totaal zijn we maar 1 keer in de verkeerde metro gaan zitten. Toen we bij onze kamer aankwamen, viel die wel wat tegen. Ze waren bezig met de flat en er was een miscommunicatie met de schoonmaakster. Doordat het hotel in Eindhoven zo meeviel, hadden we iets teveel hoop dat het in Londen ook zou meevallen. De kamer was verder netjes, maar de douche en de keuken waren niet heel schoon, maar vindt je het gek voor 20 euro per nacht. We hebben de kamer trouwens van wimdu.

Na even in shock te zijn geweest van alles wat er was gebeurt zijn we Londen in gegaan.We gingen eerst op zoek naar de Tower Bridge. Toen we daar aankwamen bleek dat we er goedkoop op konden en dat hebben we natuurlijk gedaan. Daarna zijn we door gegaan naar Picadilly Circus, want we waren op zoek naar een pub, want Nederland moest spelen. Bij Picadilly Circus zijn we een aantal winkels in geweest waarbij onder anderen de m&m store. Na wat gezoek hadden we een pub gevonden en hebben we daar voetbal gekeken met een heleboel andere Nederlanders. Daarna zijn we terug gegaan naar de kamer, want we waren helemaal kapot.


Dinsdag 24 juni

Dinsdag zijn we als eerste naar de Tower of Londen geweest. We zijn er helaas niet in geweest, wat ik eigenlijk heel jammer vindt maar in 4 dagen kan je niet alles doen. Daarna zijn we naar de national gallery geweest. Zelf heb ik niet heel veel met kunst, maar mijn vriendin wel en dat heb je er natuurlijk wel voor over. Na bijna alle schilderijen te hebben gezien, hebben we voor de national gallery even geluncht en zijn we daarna verder gegaan naar de Big Ben en Westminster Abbey. Ook dat vonden we te duur, maar je kan dan teminste zeggen dat je er bent geweest. Toen wouden we bij het Buckingham Palace kijken wanneer de wisseling van de wacht was. Daarnaast is een groot park waar we even uitgerust hebben. Daarna wouden we de primark zoeken. Na heel wat zoeken gevonden. Helaas hadden we niet heel veel tijd want we wouden nog in Londen Eye. We moesten er voor rennen om er nog in te kunnen maar gelukkig hebben we dat gered en dat was een hele mooie afsluiting van de dag.


Woensdag 25 juni

Als eerste wouden we de wisseling van de wacht bekijken. We kwamen iets te laat aan, maar we hebben er nog heel veel van kunnen zien. Daarna zijn we weer in het park ernaast gaan zitten om te lunchen. Daarna zijn we gaan shoppen. Wil je weten wat ik heb gekocht? Klik dan hier voor de shoplog. Dit was een spannende dag voor mijn, want ik kreeg te horen of ik was geslaagd of niet. In de forever 21 had ik een dip en zat ik te sms'en met mijn moeder. Ineens stuurt mijn moeder: ik kan het niet meer voor mij houden, je bent geslaagd. Ik ben huilend naar mijn vriendin gelopen en we hebben het gevierd bij de mac donalds. Daar had ik internet en kon ik even iedereen whatsappen. Daarna hebben we niet meer veel gedaan. Zijn alleen nog naar Harrads en Kings Cross station geweest, waar een stukje van platform 9 3/4 is gemaakt. Daarna zijn we naar een ander park gegaan en even wat gegeten en weer terug naar de kamer.


Donderdag 26 juni

De dag dat we weer terug gingen naar huis. Er was nog 1 ding die we wouden bekijken en dat was Abby Road. Daarna zijn we naar het vliegveld gegaan en hebben we lekker rustig aan gedaan. Mijn ouders kwamen ons halen vanaf utrecht station. Ik was enorm kapot, maar ik heb het super leuk gehad!



Liefs Leanne

0 reacties: