Na de vakantie heb ik mijn eerste tentamenweek, dus was moet ik in de vakantie doen? Juist LEREN! Wie bedenkt het, in de vakantie? Ik probeer het wel, want ik wil mijn tentamens wel goed komen.

Ik ben helemaal gek op plannen en dat heb ik nu natuurlijk ook weer gedaan. Ik wil jullie graag laten zien hoe ik plan, misschien heb je er wat aan!



Als eerste moet je natuurlijk weten wat je moet leren en voor wanneer je het moet leren, wij hebben op school een PTA waarin staat wat je moet leren en we hebben een rooster gekregen voor de tentamenweek. Ik heb alles gemarkeerd wat ik heb.


Dan heb ik uitgezocht waarvoor ik allemaal een samenvatting moet maken, ik vind het altijd belangrijk om samenvattingen te maken, want je gaat de tekst al een keer door en het is makkelijker te leren. Je ziet bij mij een heel gekras maar daarom doe ik het ook eerst op een apart blaadje.

Dan ga ik op schrijven wat ik moet leren en hoelang ik overal voor moet leren, zodat ik weet hoeveel dagen ik van tevoren moet beginnen.

En om het nog net even wat duidelijker te maken heb ik het uitgetypt waar ik nog samenvattingen van moet maken.


Daarna ben ik het helemaal gaan uitschrijven. Ik heb een paar manieren hoe ik het kan doen. Vorig jaar gebruikte ik een agenda per dag en nu heb ik een agenda gekocht die per week is, maar wel heel groot en uitgebreid.


Maar ik heb het deze keer anders gedaan, omdat het zo extreem veel was. Als je bij google bent staat er bovenaan agenda en daar heb ik het in gemaakt. Je kan daar ook met tijden werken en ook met kleurtjes , zodat het heel mooi overzichtelijk wordt en je kan het ook nog uitprinten.


Zoals je ziet heb ik nog heel wat te doen, dus sorry als er de komende 2 weken niet zoveel online komt, maar dan ben ik waarschijnlijk aan het leren!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Liefs Leanne





0 reacties: