Elk jaar zette ik mijn goede voornemens op mijn blog. Maar door alles wat er nu aan de hand is, kan ik absoluut geen goede voornemens bedenken. Ook ben ik er echt niet mee bezig en staat mijn hoofd er ook niet echt naar. Op dit moment leef ik heel erg in een nu. Dat is iets heel geks voor mij, want ik kijk altijd vooruit. Maar door wat er nu allemaal met oma aan de hand is, ben ik absoluut niet bezig met vooruit kijken. Ik kijk per dag hoe het gaat, met mij, met school en met oma. Maar vandaag dacht ik er eens over na en ik heb wel wensen voor het nieuwe jaar. Dingen die ik wel wil behalen, maar waar geen plan voor is en wat ook niet erg is als ik het niet haal. Deze wensen wou ik toch graag met jullie delen.
Bron: http://theberry.com/

Mezelf op 1, school op 2

Eerst was de wens school op 1, maar dat is fout. Dan ben ik constant alleen maar met school bezig en ga ik er zelf aan onderdoor. Daarom wil mij zelf op 1 zetten, af en toe wat me time. Goed voor mezelf zorgen. Daarnaast wil ik school op 2 hebben. Soms, doordat niet alles loopt zoals ik wil, ga ik bij de pakken neerzitten. Daarnaast trek ik me vaak aan van wat anderen zeggen en ga ik niet met school bezig, want niemand doet het nog (dit komt later bij de volgende wens ook nog terug). Dit is natuurlijk enorm dom, maar het gebeurt.

Mijn eigen ding doen

Zoals ik hierboven al noemde trek ik mij vaak wat aan van wat anderen doen en zeggen. Dit vind ik enorm vervelend en ook dom van mezelf, maar ik blijf het doen. Het zit een soort van in mij. Dit wil ik proberen minder te doen. Of eigenlijk het liefst er gewoon mee stoppen. Vooral als het om school gaat. Ik ben er de afgelopen periode achter gekomen dat één ik veel heb aan zelf samenvatten en twee ik kan maar maximaal anderhalf uur per dag leren. Ik moet best veel leren en daarom moet ik ver van tevoren beginnen met leren. Doordat veel mensen dit niet doen en dit raar vinden, ga ik gauw twijfelen of het wel nodig is en doe ik het niet. Heel dom, en daarom wil ik het ook afleren.
Bron: https://www.etsy.com

Routine in mijn dagelijkse leven

Ik hou van routine. Ik hou ervan om te weten wat ik kan verwachten en het maximale uit mijn dag te halen. Ik ben vaak bezig met een routine voor mezelf te creëren, maar uiteindelijk houd ik me er niet meer aan, voornamelijk door laksheid. Daarom wil ik toch proberen om de perfecte routine voor mij vinden. Leuk detail: het gaat meestal fout bij het afwassen. Ik haat afwassen en laat het dus vaak staan tot de eind van de week in plaats van elke dag een klein beetje afwassen.

Een uitlaatklep vinden

Dansen is altijd mij uitlaatklep geweest. Nu ik op kamers woon in Leeuwarden, kan ik alleen dansen in het weekend. Ik merk dat ik soms een uitlaatklep mis op een doordeweekse dag. Daarom wil ik een uitlaatklep vinden in Leeuwarden. Dit is ook een groot deel waarom ik deze blog heb. Sporten is namelijk vaak een goede uitlaatklep. Zingen helpt bij mij ook wel eens als uitlaatklep, maar dat kan ook niet altijd. Ik denk dat ik dan boze huisgenoten krijg.

Een strakker lichaam/afvallen

Laatst stond ik op de weegschaal en schrok ik toch best van het aantal kilogram dat ik woog. Ik wil toch weer een beetje op mijn gewicht letten. Ook is het toch nog altijd een 'droom' om een strakker lichaam te hebben.

Mijn propedeuse halen

En dan het laatste: mijn propedeuse halen. Het was echt een doel, maar nu alles wat er speelt met mijn oma, gaat school best slecht. Ik wou in de kerstvakantie beginnen met leren, maar leren gaat echt niet. Het is nog steeds een goed doel, maar als het niet lukt, is het ook oké.

Heb jij ook voornemens of vind je dat maar stof gedoe?

0 reacties: